Müfredat Entegrasyonu

OKU-YORUM PROJESİ

KAZANIMLAR

 

KAZANIMLAR

KAZANIMLAR

TEMEL BECERİ VE YETERLİLİKLER

ETKİNLİKLER

TÜRKÇE

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ

GÖRSEL SANATLAR

 

 

Nehir YARAR

“Eyvah Ödevim Var”

“Anlat Dede” Kitap Söyleşimiz

Kahoot web 2.0 aracı ile öğrencilerimize bilgi yarışması yapıldı.

Yazarımızla söyleşi gerçekleşti.

Öğrencilerimizin okudukları kitaplarla ilgili düşüncelerini ve eleştirilerini yazara ilettik.

 

 

 

 

 

 

 

Okuma stratejilerini kullanır.

Okuduklarını özetler.

Metinle ilgili soruları cevaplar.

(Öğrencilerimize  okudukları her kitaptan sonra bilgi yarışması yapılıp okudukları ile ilgili sorulara cevap vermelerine imkan  sağlandı.)

Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur.

Yazdıklarını paylaşır.

(Okudukları kitaplar hakkında düşüncelerini yazan öğrencilerimizin yazdıklarını yazarlara ilettik.)

Hazırlıklı ve hazırlıksız konuşma yapar.

(Yazarlarla söyleşilerimizde öğrencilerimiz sorularını sorup kendilerini ifade ettiler.)

Dinleme stratejilerini uygular.

Metinle ilgili sorular sorar.

 

 

 

Anadil Okuryazarlığı

Yeterliliği

 

Öğrenme Yeterliliği

 

İletişim ve Kişiler Arası Beceriler

 

Özgür BALPINAR

“Göğü Yere İndirelim “

“Dünyayı Sırtında Taşıyan Balık”

Quiziz  web 2.0 aracı ile öğrencilerimize bilgi yarışması yapıldı.

Yazarımızla söyleşi gerçekleşti.

Öğrencilerimizin okudukları kitaplarla ilgili düşüncelerini ve eleştirilerini yazara ilettik.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Okuma stratejilerini kullanır.

Metinle ilgili sorular sorar.

Okuduklarını özetler.

Metinle ilgili soruları cevaplar.

( Öğrencilerimize  okudukları her kitaptan sonra bilgi yarışması yapılıp okudukları ile ilgili sorulara cevap vermelerine imkan   sağlandı.)

Dinleme stratejilerini uygular.

Yazdıklarını paylaşır.(Okudukları kitaplar hakkında düşüncelerini yazan öğrencilerimizin yazdıklarını yazarlara ilettik.)

Hazırlıklı konuşma yapar.(Yazarlarla söyleşilerimizde öğrencilerimiz sorularını sorup kendilerini ifade ettiler.)

Metnin ana duygusunu/ana fikrini belirler.

 

 

Anadil Okuryazarlığı

Yeterliliği

 

Öğrenme Yeterliliği

 

İletişim ve Kişiler Arası Beceriler

 

 

Havva Tekin

“Yeşil Adanın Çocukları” ve

“Denizler Ötesinde Tarajar”

Socrative

 web 2.0 aracı ile öğrencilerimize bilgi yarışması yapıldı.

Yazarımızla söyleşi gerçekleşti.

Öğrencilerimizin okudukları kitaplarla ilgili düşüncelerini ve eleştirilerini yazara ilettik.

 

 

Okuma stratejilerini kullanır.

Metinle ilgili soruları cevaplar.(Öğrencilerimize  okudukları her kitaptan sonra bilgi yarışması yapılıp okudukları ile ilgili sorulara cevap vermelerine imkan sağlandı.)

Okuduğu metindeki kahramanların özelliklerini belirler ve karşılaştırır.

Yazdıklarını paylaşır.(Okudukları kitaplar hakkında düşüncelerini yazan öğrencilerimizin yazdıklarını yazarlara ilettik.)

Hazırlıklı ve hazırlıksız  konuşma yapar.(Yazarlarla söyleşilerimizde öğrencilerimiz sorularını sorup kendilerini ifade ettiler.).

Dinleme stratejilerini uygular.

Metnin konusunu belirler.

 

 

 

 

 

 

 

Anadil Okuryazarlığı

Yeterliliği

 

Öğrenme Yeterliliği

 

İletişim ve Kişiler Arası Beceriler

 

 

Akrostiş Çalışmamız

Şiir yazar.

(Öğrencilerimiz takımlara ayrılarak akrostiş oluşturdular.)

 Yazma stratejilerini kullanır.

 

İş birliğine dayalı olarak oluşturduğu  belgeyi paylaşır.

 

.

 

 

Anadil Okuryazarlığı

Yeterliliği

 

 

 

 

Hikaye Yazıyoruz ,  Hikaye Kitabımızın Kapağını  Tasarlıyoruz ve

Kitap Aycacı Tasarlama Etkinliğimiz

 

 

Yazma stratejilerini kullanır.

Hikaye edici metin yazar.(Ortak ürün olarak öğrencilerimiz giriş bölümü verilen hikayeyi tamamladılar.)

Yazdıklarının içeriğine uygun başlık belirler.(Ortak yazdıkları hikayeye her öğrenci kendi başlığını buldu.)

 

İş birliğine dayalı olarak oluşturduğu  belgeyi paylaşır.

Dijital paylaşımların kalıcı olduğunu ve kendisinden geride izler bıraktığını fark eder.

 

Hayal dünyasından esinlenerek çalışmasını oluşturur.

(Kitap ayracı ve kitap kapağı tasarımı yapan öğrencilerimiz hayal dünyalarını ve yaratıcılıklarını ortaya koydular.)

 

 

 

Yenilikçilik Becerisi

 

 

Sanat Yeterliliği

 

 

 

Öğrenci Tanıtımı

Öğrencilerimiz avatarlarını oluşturup  web 2 aracı olan chatterpix kids ile konuşturarak kısaca kendilerini tanıttılar.

 

Konuşma stratejilerini uygular.

Dijital paylaşımların kendisi ve başkaları üzerindeki etkilerini fark eder.

 

 

Görsel sanat çalışmalarını oluştururken sanat elemanları ve tasarım ilkelerini kullanır.

Öz Farkındalık Yeterliliği

Blockposter Etkinliğimiz

 

Dijital paylaşımların kendisi ve başkaları üzerindeki etkilerini fark eder.

 

Görsel sanat çalışmalarını oluştururken sanat elemanları ve tasarım ilkelerini kullanır.

Yenilikçilik Becerisi

 

 

Sanat Yeterliliği

 

 

Ayrıca

Formları yönergelerine uygun doldurur.(Anketleri öğrencilerimiz ve aileleri yönergelere uygun şekilde doldurdular.)

NOT: Müfredat entegrasyonu tablosu  5., 6.,7. ve 8. Sınıf kazanımlarını içermektedir.

 

 

 

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder