OKU-YORUM PROJESİ | KAZANIMLAR
| KAZANIMLAR | KAZANIMLAR | TEMEL BECERİ VE YETERLİLİKLER |
ETKİNLİKLER | TÜRKÇE | BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ | GÖRSEL SANATLAR |
|
Nehir YARAR “Eyvah Ödevim Var” “Anlat Dede” Kitap Söyleşimiz Kahoot web 2.0 aracı ile öğrencilerimize bilgi yarışması yapıldı. Yazarımızla söyleşi gerçekleşti. Öğrencilerimizin okudukları kitaplarla ilgili düşüncelerini ve eleştirilerini yazara ilettik.
|
Okuma stratejilerini kullanır. Okuduklarını özetler. Metinle ilgili soruları cevaplar. (Öğrencilerimize okudukları her kitaptan sonra bilgi yarışması yapılıp okudukları ile ilgili sorulara cevap vermelerine imkan sağlandı.) Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. Yazdıklarını paylaşır. (Okudukları kitaplar hakkında düşüncelerini yazan öğrencilerimizin yazdıklarını yazarlara ilettik.) Hazırlıklı ve hazırlıksız konuşma yapar. (Yazarlarla söyleşilerimizde öğrencilerimiz sorularını sorup kendilerini ifade ettiler.) Dinleme stratejilerini uygular. Metinle ilgili sorular sorar. |
|
|
Anadil Okuryazarlığı Yeterliliği
Öğrenme Yeterliliği
İletişim ve Kişiler Arası Beceriler
|
Özgür BALPINAR “Göğü Yere İndirelim “ “Dünyayı Sırtında Taşıyan Balık” Quiziz web 2.0 aracı ile öğrencilerimize bilgi yarışması yapıldı. Yazarımızla söyleşi gerçekleşti. Öğrencilerimizin okudukları kitaplarla ilgili düşüncelerini ve eleştirilerini yazara ilettik.
| Okuma stratejilerini kullanır. Metinle ilgili sorular sorar. Okuduklarını özetler. Metinle ilgili soruları cevaplar. ( Öğrencilerimize okudukları her kitaptan sonra bilgi yarışması yapılıp okudukları ile ilgili sorulara cevap vermelerine imkan sağlandı.) Dinleme stratejilerini uygular. Yazdıklarını paylaşır.(Okudukları kitaplar hakkında düşüncelerini yazan öğrencilerimizin yazdıklarını yazarlara ilettik.) Hazırlıklı konuşma yapar.(Yazarlarla söyleşilerimizde öğrencilerimiz sorularını sorup kendilerini ifade ettiler.) Metnin ana duygusunu/ana fikrini belirler. |
|
| Anadil Okuryazarlığı Yeterliliği
Öğrenme Yeterliliği
İletişim ve Kişiler Arası Beceriler
|
Havva Tekin “Yeşil Adanın Çocukları” ve “Denizler Ötesinde Tarajar” Socrative web 2.0 aracı ile öğrencilerimize bilgi yarışması yapıldı. Yazarımızla söyleşi gerçekleşti. Öğrencilerimizin okudukları kitaplarla ilgili düşüncelerini ve eleştirilerini yazara ilettik.
|
Okuma stratejilerini kullanır. Metinle ilgili soruları cevaplar.(Öğrencilerimize okudukları her kitaptan sonra bilgi yarışması yapılıp okudukları ile ilgili sorulara cevap vermelerine imkan sağlandı.) Okuduğu metindeki kahramanların özelliklerini belirler ve karşılaştırır. Yazdıklarını paylaşır.(Okudukları kitaplar hakkında düşüncelerini yazan öğrencilerimizin yazdıklarını yazarlara ilettik.) Hazırlıklı ve hazırlıksız konuşma yapar.(Yazarlarla söyleşilerimizde öğrencilerimiz sorularını sorup kendilerini ifade ettiler.). Dinleme stratejilerini uygular. Metnin konusunu belirler.
|
|
|
Anadil Okuryazarlığı Yeterliliği
Öğrenme Yeterliliği
İletişim ve Kişiler Arası Beceriler
|
Akrostiş Çalışmamız | Şiir yazar. (Öğrencilerimiz takımlara ayrılarak akrostiş oluşturdular.) Yazma stratejilerini kullanır.
| İş birliğine dayalı olarak oluşturduğu belgeyi paylaşır. | .
|
Anadil Okuryazarlığı Yeterliliği
|
Hikaye Yazıyoruz , Hikaye Kitabımızın Kapağını Tasarlıyoruz ve Kitap Aycacı Tasarlama Etkinliğimiz |
Yazma stratejilerini kullanır. Hikaye edici metin yazar.(Ortak ürün olarak öğrencilerimiz giriş bölümü verilen hikayeyi tamamladılar.) Yazdıklarının içeriğine uygun başlık belirler.(Ortak yazdıkları hikayeye her öğrenci kendi başlığını buldu.) |
İş birliğine dayalı olarak oluşturduğu belgeyi paylaşır. Dijital paylaşımların kalıcı olduğunu ve kendisinden geride izler bıraktığını fark eder. |
Hayal dünyasından esinlenerek çalışmasını oluşturur. (Kitap ayracı ve kitap kapağı tasarımı yapan öğrencilerimiz hayal dünyalarını ve yaratıcılıklarını ortaya koydular.)
|
Yenilikçilik Becerisi
Sanat Yeterliliği
|
Öğrenci Tanıtımı Öğrencilerimiz avatarlarını oluşturup web 2 aracı olan chatterpix kids ile konuşturarak kısaca kendilerini tanıttılar. |
Konuşma stratejilerini uygular. | Dijital paylaşımların kendisi ve başkaları üzerindeki etkilerini fark eder.
| Görsel sanat çalışmalarını oluştururken sanat elemanları ve tasarım ilkelerini kullanır. | Öz Farkındalık Yeterliliği |
Blockposter Etkinliğimiz |
| Dijital paylaşımların kendisi ve başkaları üzerindeki etkilerini fark eder.
| Görsel sanat çalışmalarını oluştururken sanat elemanları ve tasarım ilkelerini kullanır. | Yenilikçilik Becerisi
Sanat Yeterliliği
|
Ayrıca Formları yönergelerine uygun doldurur.(Anketleri öğrencilerimiz ve aileleri yönergelere uygun şekilde doldurdular.) NOT: Müfredat entegrasyonu tablosu 5., 6.,7. ve 8. Sınıf kazanımlarını içermektedir.
|
Müfredat Entegrasyonu
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder